ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Här"odlat"

Publicerad 2014-05-06 18:00:19 i Allmänt, Mat,

Bättre än närodlat är ju härodlat och om man inte behöver odla ens, utan bara plocka är det ju ännu bättre:) Idag testade vi på något jag läst och hört om många gånger, men aldrig testat, nämligen kirskålpaj.
 
250g förvälld kirskål, 4skivor knaperstekt bacon, 100g fetaost, 1lök och lite riven vitlök i ett pajskal och på med äggstanning och ost. Till det hade vi sallad och yoghurtsås. Jättegott! Gjorde två pajer, så vi har lunch imorgon också av den ena. Den andea har jag satt i frysen, så har vi mat någon dag då det inte finns ork eller inspiration till matlagning.
 
Nästa gång jag vill skörda blir det att göra spenatplättar av nässlor istället för spenat. Sen hoppas jag på att värmen har kommit tillbaka, så att jag får börja skörda av sådderna. 
 
 
En hel korg full med kirskål blev 500g som förvällt, så det här är ingen snabb paj att bara slänga ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela