ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Vila

Publicerad 2014-03-04 08:43:39 i Allmänt,

Har fått en ögonhinneinflamation som inte vill ge med sig. Fick en medicin utskriven på torsdagen, men den hjälpte inte, så igår var jag till läkare. Fick andra, starkare droppar som jag ska droppa i 6ggr/dygn nu i början, så hoppas de hjälper. Hatar att ha kliiga, svullna ögon. Känner mig extra trött när ögonen inte går upp helt...
 
Förutom att ge medici sa läkaren att jag är trött och behöver vila. När lillen vilar ska mamma vila, inte diska, städa, tvätta eller liknande. Kroppen behöver vila för att orka ta hand om att få bort infektionen. Det vet jag ju, men ändå har jag lite svårt att inte fixa med saker här hemma när lillen sover. Då får jag ju liksom jobba på utan att bli avbruten 2ggr i minuten:P
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela