ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Två kraxande kråkor

Publicerad 2014-03-20 10:05:00 i Allmänt,

Det är jag och lillen det, hostar och är hesa. Lillen sov ändå lite bättre i natt, så kanske kanske han är på bättrings väg. Vi fortsätter i alla fall med att vila mycket, lillen ute i sin vagn och jag inne i min fåtölj.  Och dricka varm för min del. Tobias verkar än så länge ha kommit undan flunssa, så vi får hoppas på att han får hållas frisk.
 
Medan jag sitter här och pimplar varm citron-ingefära dryck passar jag på att drömma om mitt hus som jag ska ha när jag blir stor. Ett lyxigt, varmt badrum med badkar, växter, matchande handdukar, tvålar som doftar ros och lavendel och en fluffig matta att gräva ner tårna i när jag borstar tänderna.
 
Ett kök med stora fönster att ställa krukor med örter i, massor med skåp för alla kärl, fina, udda kärl med vackra färger och mönster, gärna en vedeldad spis...
 
 
En matsal med plats för många gäster. Ett vardagsrum med mjuka soffor, en sprakande brasa, rejäla hyllor fyllda med intressanta böcker. En vinterträdgård fylld med citrusar, olivträd, chili, örter och övervintrande pelargoner.  Ett sovrum med en stor, inbjudande säng, bäddad med lakan som doftar sommar, där hela familj kan krypa ner och slöa bort en extra timme regniga dagar.  Glada, spännande rum för lillen och eventuella syskon, där de kan leka och fantisera, bygga kojor och bjuda kramdjur och dockor på kaffekalas. Och så en gård, full med vackra ekar, fruktträd, buskar, perenner, lökar och ett växthus med en kamin i, så att vi kan sitta där ute på våren och nästan tro att det är sommar.
 
Ja, det kostar inget att drömma, men för att förverkliga drömmarna behövs det en och annan slant...
 
(Mina drömma-mig-bort-bilder kommer från flickr.com)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela