ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Sömningt

Publicerad 2014-03-14 08:23:12 i Allmänt,

Det är en sömnig morgon i frontmannahuset idag. Tobias har haft två nätter vak och ligger nu och sover. Lillen har sökt sin pappa båda nätterna, så sömnen har varit lite orolig och så tyckte han att 4.10 var passlig tid att vakna imorse. Efter en flaska och 20minuters vaggande och sjungande somnade han om och sov 45minuter till, så hann i allla fall slumra lite. Nu tar han dagens första sovpass iute i vagnen. Fanns inte en chans att han skulle ha orkat vara vaken till efter lunchen, då han var sömnig redan före morgonmålet. Får bli en dag med tre kortare sovpass istället för 2långa bara.
 
Själv har jag lagt mig på soffan med My och värms av solen som skiner in genom fönstret. Min plan är att njuta här en stund, läsa några bloggar och söka något gott recept på torrkaka. Fick en kakform igår (har i 5års tid tänkt att jag måst skaffa en, men aldrig har det blivit av. Tur hade Tobias mormor en som hon ville bli av med, så nu är jag lycklig ägare av en finfin kakform:) ). Om solen lyser lika fint i eftermiddag ska jag lura Tobias med ut i trädgården på te och en bit, förhoppningsvis, god torrkaka. Gäller att njuta idag för sen tänker vädergudarna inte vara lika vänliga me oss längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela