ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Nu gröt

Publicerad 2014-03-11 11:55:15 i Allmänt,

Nu har jag städat, krattat, rensat och njutit ute på gården i en timme och precis satt mig i soffan med en portion gröt till lunch. Tvätten hänger ute på sträcket och fladdrar i vinden, lillen sover gott och solen lyser bakom ett tunt molntäcke. Det kliar i kroppen att gå tillbaka ut, men först ska jag äta min gröt och vila 20minuter. Sen får jag fortsättat tills lillen vaknar.
 
Blandat med allt det glada och fina ute blev jag lite småförbannad på hundägare som inte plockar upp efter sina hundar. Kommer få gå en runda med spade och roskis längs med tomtgränsen, för annars vågar jag inte låta lillen krypa och gå runt där i vår och sommar. Funderar nästan lite på att slå ner några käppar i marken längs gården och knyta några påsar runt dem och en lapp där det står "Varsågod".
 
För att sluta positivt; en söt liten blommande tuva:)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela