ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Med en sovande pojk i min famn

Publicerad 2014-03-11 08:13:15 i Allmänt,

Försöker få lite ändring i lillens dagssömn, så att vi förhoppningsvis ändrar nätterna på samma gång. Försöker skjuta fram första sovpasset till att bli mitt på dagen och sen ett på eftermiddagen/tidig kväll. Eftersom han vaknar runt 5 orkar han inte hålla igång till 10.30-11 tiden, så igår och idag har han tagit en powernap på 15-20minuter i min famn runt 9, för att sen ha energi i någon timme till. Så mysigt med en liten pojke som sover i min famn och som jag sen får väcka med pussar och kramar<3
 
De senaste nätterna har faktiskt varit bättre, speciellt inatt när han sov 20.15-1.30 i egen säng utan att behöva sövas om en enda gång! Sen flyttade han över mellan oss och sov vidare där till 5 med bara en sövning. Det + den härliga vårsolen gör att jag har energi för 3 just nu, känns det som (eller så har jag bara normalt mycket energi, men är ovan me det:P).
 
Nu ska jag väcka lillen, gosa med honom lite och så slänga i en ny maskin tvätt. När lillen tar sitt "riktiga" sovpass ska byket få fara ut på sträcket och torka i solen. Sen blir det trädgårdsarbete för hela slanten:) Kan livet bli bättre än såhär?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela