ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Lugnt i frontmannahuset

Publicerad 2014-03-07 09:19:59 i Allmänt,

Tobias sover i sängen uppe och lillen i sin vagn utanför fönstret. Själv sitter jag i soffan med en kopp te och håller på att läsa en jättemysig blogg. Fint skrivet, fina bilder och värme i mängder.
 
Snart ska jag vara effektiv några minuter och hänga upp en maskin med byke. Hade hänt en liten olycka i soffan imorse, när lillen och Tobias busade här nere, så en filt och en del av soffans överdrag behövde tvättas. Sen har jag planer på att få en till maskin tvättad och så behöver vi alla tre någon lunch. Efter det har jag inga andra planer än busa med lillen, tända en brasa och ta det riktigt lugnt medan lillen sover.

Har försökt vila mycket på dagarna denna vecka och Tobias har gett mig sovmornar när han haft möjlighet, så även om jag fortfarande är trött känns det faktiskt lite lättare i kroppen. Bara att fortsätta vila på dagarna och hoppas på att lillens nätter snart blir bättre, så kanske jag känner mig som en hel människa till sommaren:) Ljuset och de längre dagarna gör ju också mycket för orken. Funderar till och med på att söka fram solstolen och bädda ner mig där invirad i några filtar på soliga dagar. Tanka ljus, värme, d-vitamin och kanske hjälpa min hud att läka lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela