ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Kurerar bäst vi kan

Publicerad 2014-03-18 17:22:00 i Allmänt, Lillen 6-12månader,

Det är en trött liten pojk vi har här hemma idag. Han sov i 4timmar mitt på dagen. Frisk luft gör att han kan andas ordentligt och hostan verkar inte heller reta ute. Idag är inte mat helt toppen och speciellt flaskan hoppar han gärna över. Som tur dricker han vatten och äter frukt, så då är det nog inte så farligt om han äter små portioner gröt och mat.
 
Försöker hjälpa honom få upp näsan med saltdroppar, hemska saker tycker lillen,  men de hjälper nog lite. Var på eftermiddagen iväg till hälsokostaffären och köpte eterisk olja med eukalyptus. Satte några droppar i en kastrull, tillsammans med lite lavendelolja och en kvist rosmarin och så på med en liter kokande vatten.  Det fick sen stå och ånga i vardagsrummet och jag och lillen höll oss nära det. Skönt för andningen och lillens näsa verkade öppna sig lite, så ikväll blir det en likadan kastrull i sovrummet och förhoppningsvis bättre sömn. Och så ha fönstret öppet på liten springa, så att luften är sval och frisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela