ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Lillens kompis

Publicerad 2014-06-19 19:44:33 i Allmänt, Lillen 6-12månader,

Lillen har en kompis här hemma. En liten, nästan 1årig pojke som bor i vår ugn. Med honom brukar han prata, han visar sina fina saker, visar vad han kan och kompisen är alltid lika glad som lillen över att ses. 
 
Jag tycker det är så sött när de "umgås". För några minuter sen satt lillen på köksgolvet och satte locket på en tom bona-burk och efter en liten stund lyfte han stolt upp burken och locket, sade "Titta"(ett av hans 5 ord, de andra är mamma, pappa, där och hauvva(hund)) och sträckt dem mot sin kompis:)
 
Pratar jag eller Tobias om "Pojken i ugnen" vet lillen helt vad det handlar om och kryper oftast dit med snabb fart. Härligt med en liten kompis, då han inte har så stor umgängeskrets i egen ålder. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela