ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Gomoron Måndag!

Publicerad 2014-06-02 07:02:08 i Allmänt,

Idag började lillen morgonen lite tidigare för att hinna säga hejdå till pappa som skulle iväg första dagen till nya jobbet. Lite före 7 var vi nere i köket och fixade i ordning vårt morgonmål och nu ska vi sysselsätta oss inne en stund innan vi flyttar ut för dagen.
 
Igår var en dag med jättefint väder. Vi gick ut kvart före 9 och var bara in och äta lunch i en halvtimme vid 13 och fortsatte sen ute till 17.40. Vi byggde klart växthuset och tvättade glasen, några tomater, chilin och tomatpaprikor fick flytta in där, vattnade, rensade ogräs, åt pannkaka i skuggan och njöt av dagen. Lillen gungade, utforskade gården på egen hand och med mig och Tobias, plockade blommor(mina penséer kommer nog blomma hela sommaren, så effektivt som han plockar dem) och tagit tupplurer i skuggan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela