ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Två sockerbagaren

Publicerad 2014-07-23 06:41:21 i Allmänt,

Idag ska jag och lillen baka tårta. En del kan göras med lillen med, resten får vänta tills han sover. Ska testbaka en tårta till bröllopet för att se att inte ena fyllningen tar över. Imorgon kommer testpanelen bestående av våra föräldrar, syskon (-en som bor lite långt borta...), tärna och bestman. Det ska testas tårta, skumvin, vin och soppa. Och planeras. Vi kallar det faktiskt planeringsmöte, även om det blir minst lika mycket smakande som planerande;)
 
Förutom att baka en tårta kommer vi troligtvis också få äta en idag, eftersom famo min fyller och vi ska dit på kalas. Därför ska jag och lillen börja morgonen med att plocka ihop en bukett, öppna växthuset och vara ute en stund innan det blir hett. 28grader är det utlovat och i så fall tror jag vi gömmer oss inne stor del av dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela