ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Utmaning: vegetarisk kost

Publicerad 2014-01-29 18:50:24 i Mat,

Läste en artikel i HBL att vi äter allt för mycket rött kött. Det har jag själv också tänkt många gånger, men aldrig tagit tag i det. Men nu ska det bli ändring på saken. Kommer börja ha som mål att vi äter vegetariskt minst 3måltider/vecka. 
 
Eftersom vi mycket sällan äter vegetariskt är jag jättedålig på att hitta på vad man kan göra, så nu blir det att lära sig lite nya recept. Som tur finns det ju mängder med spännande idéer på nätet:)
 
Idag började vi utmaningen med en vegetarisk lunch bestående av ugnsbakad potatis med en röra av kikärter, feta och grekisk yoghurt som jag kryddade med riven vitlök och lite citronskal. Till det blev det sallad av riven morot, apelsin och rostade solrosfrön och så gröna bönor med citronsaft och lite flingsalt. En riktigt lyckad första måltid på utmaningen, om man får säga det själv.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela