ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Utveckling

Publicerad 2014-02-12 13:21:40 i Lillen 6-12månader,

Lillen utvecklas verkligen hela tiden. Varje dag märker vi något nytt hos honom och han lär sig nya saker.
 
De senaste dagarna har han börjat ta sig upp att sitta på knä själv. Och med stöd av liggdelen till sin vagn hade han idag tagit sig upp till stående, till och med klarat av att vända sig mot Tobias och bara hålla i med en hand. Ännu har han inte fått koll på krypandet, men han klarar nu av att hålla balansen även om han lyfter upp någon leksak med ena handen, så inte är det långt kvar!
 
Samtidigt som allt detta händer har han börjat främja lite och så tror jag han har en till tand som trycker på, så det är lite mera gråt än vanligt. Främjandet märktes tydligt igår. Förra gången han träffade min guddotters äldre syster(snart 3år) var i mitten av januari och då var han jätteintresserad av henne och sträckte sig mot henne. Igår var han på sin vakt och ville helst bara titta på henne från min famn.
 
Tänk, att vår lille pojk om två veckor blir 8månader. Vart har tiden flugit iväg? Känns som han har varit hos oss för alltid, men ändå känns det som igår som jag låg på soffan och var sur över att ha gått 3dagar över beräknat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela