ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

På tu man hand

Publicerad 2014-02-10 12:48:43 i Allmänt, Lillen 6-12månader,

Idag är Tobias iväg till skolan, så jag och lillen pysslar på här hemma på tu man hand. Är otroligt lyxigt att vi båda får vara hemma så mycket tillsammans med lillen, även om det inte är så kul på kontona men men...
 
Men idag (och imorgon) är vi då på tu man hand. Hittills har dagen varit lugn med lite bus i sängen imorse, sen morgonmål, bus och morgonflaska. Lite före 10 var det dags för första tuppluren, så då packade vi på oss ytterkläder och gick ut på en timmes promenad. Efter det sov lillen vidare i nästan två timmar, så jag fick pyssla på med mitt lite, äta lunch i lugn och ro, ringa två samtal och nörda mig lite framför datorn. När lillen vaknade var det skratt-och kramkalas i famnen en stund innan vi fixade i ordning hans lunch (makaroni med köttfärssås (burk) och fruktpuré till efterrätt). Nu är det bus som gäller för lillens del och jag dricker en kopp te medan jag skriver detta.
 
Sen ska vi flytta buset till övre våningen och jag ska ta bort gammla lakanen från sängen och damma av täcken och dynor lite. Kanske jag hinner med något mera, vem vet. Efter någon timme är det dags för dagens nästa tuppur, så då blir det igen en promenad för mig och sen hoppas jag han sover vidare ute, så kan jag börja förbereda maten. För ungefär en vecka sedan började vi ha lillen ute och sova på dagen och genast blev det 2 längre sovpass ( vanligtvis 2-3h/gång, men enda upp till 4h) istället för 3-4 kortare. Skönt för oss alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela