ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Vit jul?

Publicerad 2014-12-22 18:55:54 i Allmänt,

Just nu ser det mycket lovande ut för att det skall bli en vit jul. Snön ligger mjuk och fluffig över träd och mark, så kanske vi får åka pulka på julafton. Lillen och Tobias har åkt pulka redan idag, men jag missade det då jag var iväg och leka julgubbe.
 
Tillbringade eftermiddagen med att dricka te och prata om allt mellan himmel och jord hos Linda, busa med min guddotter lite och smaka på deras julskinka (nam vad gott!). Sen åkte jag ännu vidare till Jenny en stund,  för lite mera prat. Var ganska skönt med 4,5h på egen hand, utan en liten som ropade på mamma med några minuters mellanrum.  Och sen var det minst lika skönt att få komma hem och äta middag med min lilla älskling!
 
Nu sover lillen och jag och Tobias ska ta en stund i soffan, medan brasan sprakar på. Imorgon när lillen vaknar får han sin första julklapp. Den kommer inte i något paket, utan ska ikväll bäddas ner i vaggan (som lillen och Tobias har förberett med fårskinn och filtar vid fotändan av lillens säng) och imorgon döpas, vaggas och bli lillens egen baby. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela