ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Uppe innan tuppen

Publicerad 2014-12-05 05:56:44 i Allmänt,

Tyckte det började vara dags att komma upp ur sängen lite tidigare på morgnarna, för att få lillens dagssömn tidigare (i förrgår somnade han inte före 15.05...). Ställde klockan på 6.35, men lillen vaknade till redan lite efter 6, så istället för att lugna honom började jag prata med honom och så steg vi upp och hann umgås med Tobias en kvart innan han for iväg till jobbet. Lillen fick sitta i pappas famn och öppna dagens paket från kalendern och tanka lite pappa-tid innan det blev bara vi två igen.
 
Vi startar morgonen med lite lek och snart är det dags för morgonmål. Någon gång vid halv tio kommer Fia hit och så ska vi åka iväg till butiken lite och en sväng till lekparken, så att lillen får busa av sig. Annars har vi inga planer för dagen, pyssla på här hemma, vila mitt på dagen och sen vänta på att pappa kommer hem och vi får säga Fredag! . Även om veckosluten sällan är lediga för Tobias, så är det ändå en lite extra känsla med fredag-kväll tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela