ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Teater-måndag

Publicerad 2014-12-29 09:53:03 i Allmänt,

I kväll ska jag och Tobias på teater med Tobias bröder och äldre broderns sambo. Vi ska på Mamma Mia och jag har väntat på det länge. Först gäller det bara att hitta passande kläder. Teater(=röra mig bland folk)+mega-mage+svinkallt är en kombination som kräver lite rotande i garderoben!
Moster Fia kommer hit och är barnvakt så länge, så tror lillen kommer ha det minst lika kul som vi:)
 
Men det är först ikväll. För mig började dagen redan 4, då jag vaknade. Blev lite över en timme läsning, sen en timme surfande på telefonen innan jag steg upp lite före 7. De andra två hittade ner 45min senare, så då åt vi morgonmål tillsammans. Sen packade vi på oss många lager kläder, körde bilen varm och ställde den sen i ett uppvärmt garage i över en timme medan vi handlade lite. På vägen hem somnade lillen, så jag bäddade vagnen med skinn och filtar och nu sover han så gott där ute. Tobias är på virkes-shopping och jag fixar lunchen klar för en timme i ugnen.
 
Sen blir det brasa, tvätta kläder och så det där med kläder till kvällen... Får se om hela dagen går åt till det, eller om vi hinner bygga någon hylla ännu!?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela