ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Självständighet

Publicerad 2014-12-06 05:43:07 i Allmänt,

Idag är det dags för vår egen självständighetstradition: baka pepparkakor. Famo lagar degen, jag och Fia trycker ut och mamma gräddar och sen delar vi på dem. I år är lite speciellt, för i år kan lillen vara med första gången. I fjol var han liksom lite liten att vara med, men i år ska han få försöka lite. Våra gamla pepparkaksformar med Mumin och My ska sökas fram och så får lillen göra sina riktigt egna pepparkakor:)
 
Lillen tog morgon vid 6 och efter en kvarts gos i sängen steg han och jag upp, så nu äter vi en varsin skorpa för att klara oss tills det är dags att väcka Tobias om ungefär en timme. Sen blir det lyx-morgonmål med smörgås med avokadoröra, färskpressad apelsinjuice(babyn i magen tycker jag behöver pressa ett glas åt mig med 3-4dagars mellanrum och det gör jag så gärna) och en varsin våffla. Vi stekte våfflor igår kväll och har kvar smet till en per man nu på morgonen, nami.
 
Nu ska jag och lillen öppna de två kalendrarna som är i nedre våningen och sen ska jag söka fram kavel och burk till pepparkakorna. Så behöver lillen väl med en del saker för att klara sig en hel dag hos mommo. Tobias åker iväg till jobbet vid 1, så jag och lillen stannar kvar för att inte behöva sitta ensamma hela kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela