ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Läkarbesök v35+2

Publicerad 2014-12-18 19:00:40 i Allmänt, Liten böna,

I morse var det då dags att hälsa på tant doktor på rådgivningen.  Moster kom och lekte med lillen(som vaknade på bättre humör efter sin tupplur i soffan, men var nog fortfarande trött under dagen).
 
Allting var fint med mig och bönan. Hemoglobinet var uppe på 122 igen, så inga järnpreparat behövs. Sf-måttet var 33cm, så lite större än i samma vecka med lillen, men det är ju helt vanligt att magen växer snabbare och större med andra barnet. Blodtrycket mitt är prima, bättre än som icke-gravid och bönans hjärta tickade på i 150. Tror att läkaren tyckte jag var pessimistisk,  när jag sa att jag räknar med att gå över tiden också denna gång, men efter undersökningen konstaterade hon nog att än så länge är det nog inga tecken på att något tänker hända. Ingen överraskning där precis!

Kommentarer

Postat av: Frida Svensson

Publicerad 2014-12-21 16:23:30

när är du beräknad att föda? jag är beräknad till den 26 mars.

Svar: Har beräknat till 20 januari, men tror jag kommer gå över tiden, så gissar på första dagarna i februari:)
Saga

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela