ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Kväll igen

Publicerad 2014-12-26 19:59:59 i Allmänt,

Dagen och kvällen har gått snabbt idag, så känns det i alla fall. Timmarna bara flög iväg medan jag fixade här hemma, lekte med lillen och åt lunch. Sen somnadr lillen plötsligt i soffan när vi läste, så jag bäddade ner honom och Polly under ett täcke och städade köket.
 
När han vaknade kom Linda förbi och genast efter det kom Tobias hem.  Blev mellanmål och sen ville lillen ut med pappa, så jag plockade undan leksakerna från vardagsrumsgolvet och sen fick jag besök av en gammal klasskompis. Så flög två timmar förbi i ännu snabbare takt och det blev dags för ännu en omgång julmat och sen var det sovdags för lillen (och Tobias). 
 
Nu har jag fått undanplockat sista gången för idag och landat i soffan. Egentligen borde jag hitta på något för att hålla mig vaken en timme till, tills tvättmaskinen är klar, men samtidigt lockar sängen lite för mycket, så tror att maskinen får vänta tills imorgon.  Istället tror jag att jag hoppas på att hitta några övergivna Rennie i en väska, dricker ett glas vatten, värmer en värmekudde,  ger mat åt kattorna och gör pojkarna sällskap i drömmarnas land. Skulle vara ganska skönt med 7-8 timmar sömn, så att jag orkar organisera garderoben imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela