ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Klart!

Publicerad 2014-12-06 13:29:24 i Allmänt,

Nu är tre hushålls pepparkakor klara. 
Lillen var med i några minuter, kavlade mjöl och åt av degen, innan han kom på att det nog var mycket roligare att springa runt i huset, leka med hundarna, klättra på motionscykeln och hämta pusselbitar till oss i köket.
 
Halvvägs igenom tog vi lunchpaus och gick ut på promenad. Sen somnade lillen och vi bakade klart det sista. När sista plåten åkt in i ugnen tog jag Egon och Igor (eller om de tog med mig, lite oklart) för att vila en stund på mammas säng. Nu har jag blivit helt övergiven och sitter i köket och dricker te. Hundarna har fått öroninflammation och behövde få en koll hos veterinären och lite medicin och lillen får ännu njuta av några minuter sömn i friska luften, innan jag tar in han. Han behöver ju lite extra sömn, så att han orkar titta på slottsbalen ikväll!
 
Lillen har 6st riktigt egna pepparkakor i form av Mumin. Pepparkakor och Mumin i ett kommer nog slå det mesta:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela