ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Julgran - check!

Publicerad 2014-12-20 11:16:49 i Allmänt,

Idag är julförberedelserna i full gång. Jag började morgonen med att baka några plåtar med kex och sen packade vi ihop lite mellanmål, såg och sopsäckar och åkte iväg för att leka skogshuggare.
 
I år gick det ovanligt snabbt att hitta vår gran. På 1,5h hann vi åka fram och tillbaka, stanna och titta på stora får (=lamor), hitta gran åt oss och mamma och Fia, packa in allt i min lilla Yaris, äta picknick och få torr halare och vantar på lillen. På vägen hem slocknade lillen,  så han får sova ute i vagnen en stund, Tobias tar in ett stort lass ved och jag vilar mina fogar några minuter. De blev trötta på mig igår och gjorde att jag har haft värk hela natten och tydligen blev de inte riktigt glada av att först stå i köket och sen halka omkring på hala berg, hoppa över diken och släpa på en gran. Förhoppningsvis blir de snällare mot mig av lite sidoläge på soffan.
 
Medan lillen sover ska jag städa undan kexen som nu är svala, slänga igång en maskin tvätt och sen tömma så att vi kan mäta ut hyllorna i vår skrubb! Hoppas på att Tobias hinner såga ut i alla fall första hyllan innan det är dags att ta in lillen och fixa lunch. Och så ska det eldas i brasan,  så att lillen kan springa runt i bara blöja under eftermiddagen. Det är bland det bästa som finns, enligt han, förutom att springa runt utan något alls på kroppen förstås:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela