ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Juldag

Publicerad 2014-12-25 07:09:00 i Allmänt, Högtider,

Idag vaknade vi tidigt. Eller 6.30, vilket känns ganska tidigt för att vara juldag. Som tur blev det också tidig kväll igår, så vi har fått vår skönhetssömn.
 
Igår åt vi så vi nästan sprack och när allting var undanstädat hörde vi konstiga ljud från verandan och när vi kom dit var den full med paket. Lillen fick öppna sina paket i den takt han ville och drt gick i riktigt passlig takt. Öppna några paket, leka lite, öppna något till och pussla osv. I över en timme höll vi på så, men sen blev pojken trött, så två paket ligger kvar och väntar på att snart få öppnas. 
 
Nu finns det en massa nytt att leka med; två olika tåg, två nya pussel, två nya böcker, bilar och klossar (som Tobias är mycket intresserad av). Lite nya kläder finns det också till våren/sommaren.
 
När lillen hade somnat blev det min och Tobias tur att öppna paket. Trodde det bara var lillen som var bortskämd med en massa paket, men jag och Tobias låg nog inte långt efter. Flera säsonger av en serie jag tycker om, en trädgårdsserie(som vi började se på igår), lite kläder, en radio(åt mig, min gamla har ingen antenn och högtalaren är sönder...), brännare och formar att göra creme brule, teaterbesök, choklad och en överraskning (åt Tobias, han vet bara att vi ska på semester 10-11.1). Och en massa annat, men räknar jag upp allt blir det lite väl långt.
 
Men idag är det juldag, alltså vilodag. Ute är det -10grader, så vi ska försöka få igång brasan. Sen blir det att städa undan lite av gårdagen, leka vidare med alla presenter, öppna lillens sista paket och äta mera julmat, innan det är dags för Tobias att åka till jobbet. Efter det får vi se vad lillen och jag hittar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela