ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Hårklippning

Publicerad 2014-12-08 18:07:27 i Allmänt,

Inte nog med att lillen blev stor pojke och flyttade bort från spjälsängen,  nu på kvällen var det också dags att ta en första hårklippning. Lite kortare i nacken, vid öronen och i pannan. Så nu har vi en stilig,  nyfriserad pojke:)
 
Så mycket annat program har vi inte haft idag. Jag och lillen var iväg och handla lite och så sov lillen ute i vagnen, men annars har hela familjen tagit det lugnt. Lekt med Duplo, röjt igenom hela leksakslådan, bakat (jag pepparkakskladdkaka på ena sidan bordet och lillen vattensoppa på andra sidan, båda mycket goda), dammsugat(mest lillen), pysslat med mumin-figurerna och tagit det lugnt tillsammans. Och så hade vi batteriet i badrummet på full effekt i en timme medan vi fixade och åt middag,  för att få varmt där och sen blev hela familjen ren. Lillen fick plaska i badet, först med pappa som sällskap,  sen med mig, så han blev ordentligt uppblött.
 
Nu ska lillen få pyjamas på och sen ska vi alla gå upp och mysa i sängen tills han somnar. Efter det ska min rygg få lite massage. Har ont i mitten av ryggen, känns som om revbenen trycks ut inifrån, så gissar på att bönan trycker på bakåt lite extra just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela