ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

En sån där dag...

Publicerad 2014-12-31 13:40:48 i Allmänt,

Jepp, idag är en sån där dag. Ni vet, när det bara känns som om minst halva världen är emot en och man helst skulle gömma sig under ett täcke eller något sådant.
 
Idag känner jag så, även om det egentligen inte har hänt något jobbigt. Allting går bara för långsamt, det finns för mycket som borde göras och det känns tungt i hela kroppen.
Efter en bökig natt (har blivit påsparkad både inifrån och utifrån...) vaknade vi först vid 9, så dit försvann 1,5h att fixa inför morgondagens kalas. Sen var jag tvungen att åka och köpa hem några färskvaror och i butiken var det totalt kaos och överallt stod det människor och köpvagnar och gjorde att man inte kom fram. Sen hem och förbereda lite gott tills imorgon, som förstås tog mera tid än jag trodde.  Så var det dags att få igång lunchen, så att Tobias hann äta innan han skulle iväg till jobbet, bara för att märka att han började en halvtimme tidigare än vanligt och behövde åka iväg genast...
Alltså inga hemska saker i sig, men idag känns allting jobbigt, som sagt.
 
Jag och lillen hade tänkt ta skjuss med Tobias till mamma idag, men eftersom han blev tvungen att åka iväg så snabbt gick ju inte det. Då fanns det två alternativ; promenad eller vänta till 4tiden på att Fia skulle åka förbi och kunde ta med oss. Satt i matbordet och funderade på alternativen och kände mig bara mer och mer stressad över allt som var ogjort och allmänt irriterad,  så jag bestämde att det bästa var att helt enkelt komma bort från det några timmar. Packade lillen i vagnen och halkade iväg på isiga, slaskiga och äckliga vägar (jo, så här positiv kände jag mig...). Lillen somnade nästan genast, så jag kunde gå där och svära, muttra och sura för mig själv den timme det tog att gå och när vi kom fram kändes livet lite bättre igen.
 
Nu sover lillen vidare en liten stund ännu, jag sitter i ett tyst hus och dricker te och snart får vi sällskap av mommo, moster och hundarna. Tror det här var det bästa beslutet, för ikväll kommer saker och ting gå mycket lättare, när humöret inte längre är i botten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela