ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Höstens projekt

Publicerad 2014-08-25 12:05:44 i Allmänt, Bygga, Heminredning, Renovering,

Jag tror min hjärna har hittat på en försvarsmekanism för att hantera det faktum att vi gifter oss denna vecka. Istället för att fokusera på det är det en massa andra projekt som ploppar upp i mitt huvud.
 
- Städa förrådet, så att veden ryms in. Jag och lillen började lite smått idag på morgonen. I huvudet är ett helt släp på väg till avstjälpningen. Nu återstår att packa släpet och komma iväg.
- Få upp båten ur vattnet och på vinterförvaring. Och komma på hur vi ska göra med den nästa år, fungerar inte riktigt att ha den i stugan...
- Städa källaren och fixa förvaring till alla verktyg. Just nu hittar vi aldrig det vi behöver. Måst få kajaken flyttad, skåpets ben avsågade så det ryms och så alla verktyg i vettig ordning. Behöver också få in en del utesaker i källaren över vintern och som det är nu finns det verkligen inte utrymme för dem!
- Bygga hyllor i vår "inbuktning" att förvara lakan och handdukar på och så en dörr att inte vårt kaos syns. Lakanens nuvarande plats behövs när lilla bönan kommer, vill inte ha babykläderna i övre våningen, som vi hade med lillen.
- Flytta om förvaringen i alkoven, för att få en liten lekhörna i nedre våningen. Just nu är alla leksaker precis där man kommer in i vardagsrummet. 
- Ny förvaring i hallen .
 
Sist med inte minst, det som kräver lite mera kunskap än vad vi har;
- Byta ytterdörr.
- Bygga tak till pipan.
- Ta bort batteriet i hallen och istället fixa golvvärme.
- Fixa golv, väggar och tak i hallen + slipa och måla trappan. (Kan vi väl visserligen göra, men blir problem med lillen och kattorna hemma).
- Dra ny el?
 
Elen beror på hur vårt gamla system fungerar nu när de drar ny el in. Skulle vara kul med takbelysning uppe och sånt, men ett ganska dyrt projekt... De andra projekten som någon annan borde göra hoppas vi lite på att bli gjort när vi är i södern i september.  Måst bara få bort kattorna hemifrån i så fall, men det borde inte bli något större problem:)
 
 Jepp, helst skulle jag helhjärtat ta itu med dessa projekt, för att "glömma bort" bröllopet, men tror inte det är någon bra idé. Skulle vara tråkigt med ett bröllop utan tårta, till exempel. I alla fall är detta ju ett bra sätt att hålla bröllopsstressen under kontroll. Istället stressa över allt jag vill ha gjort sen och över att vi inte kan göra allt, då det skulle bli för dyrt och för mycket... Om inte jag snubblar över en kista med pengar och ett glatt arbetslag som fixar allting åt mig förståss. Drömma får man ju alltid;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela