ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

En dag senare

Publicerad 2014-08-28 07:50:02 i Allmänt, Bröllop, Liten böna,

Lilla bönan var en dag senare med att ge sig till känna än sin storebror.  Imorse fick jag först en spark i sidan och sen kände jag av en kullerbytta:) Nu får vi snart se om det här är en lika vild liten som lillen, eller om han/hon tar det lite lugnare.
 
Nu har vi 7st tårtbotten inpackade på olika platser här hemma och om några timmar ska jag söka nyckeln till prästgården.  Sen blir det att vispa ihop en massa fyllningar och fylla tårtorna på plats. Lättare så än att transportera färdiga tårtor.
Före det blir det ändå en till sväng till olika butiker (det är konstigt hur det hela tiden dyker upp saker vi glömt att köpa!), Tobias måste få musiken klar och en skoluppgift som ska lämnas in genast efter bröllopet fixad, jag ska knåda ihop en stor sats pizzadeg och lillen ska busa hos mommo och moster en stund.
 
Någonstans i mitt program för dagen ska jag också klämma in att gympa ryggen lite. Att stå i köket och vispa smet en hel dag tyckte varken korsrygg eller fogar om. Fogarna bråkade igår, men känns som tur inte av idag och korsryggen är öm nu på morgonen. Köksbordet är helt klart inte på bra höjd att baka på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela