ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Att lyckas

Publicerad 2014-08-18 04:00:43 i Allmänt,

Idag/inatt lyckades vi med något vi inte lyckats med tidigare. Vi lämnade vagnen ute när vi somnade...
 
Några gånger har vi fått springa ut i pyjamas och ta in den, men denna gång slocknade vi tidigt och vagnen, eller egentligen vagnarna (både riktiga och resvagnen stod på infarten...), blev ute. Vid tre vaknade jag, hörde regnet smattra mot taket och tänkte "Oj, vad mysigt" i två sekunder, innan jag kom på vagnarna. Väckte Tobias och frågade om han tagit in vagnarna, men nej. Han sprang ut i regnet och fick in dem. Innan han hade båda inne och plockade isär var jag klarvaken. 6h ordentlig sömn räckte tydligen.
 
Steg upp, tände brasan, kokade en kopp te och bäddade ner mig i soffan. Efter en timme eldning var det 24grader i vardagsrummet, så jag lastade in sista omgången ved och lyssnade på sprakandet. När det bara är glöd kvar hoppas jag på att knäppandet, sprakandet och smattrandet av regnet ska ha sövt mig, så att jag hinner få några timmar sömn innan lillen tar morgon. Och på att vagnarna är torra till förmiddagen, när det är dags för lillen att ta sin dagssömn. Hemska saker om han måste sova inne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela