ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Sömn

Publicerad 2013-09-20 07:38:00 i Allmänt, Baby,

Känner mig så stolt över vår lille pojke! Lite före 12 igår somnade han i vagnen och sov i nästan 1,5h. Tror han senast sov så länge i ett sträck på dagen för ungefär en månad sen och innan det var han riktigt nyfödd. Normal dagssömn är 10-30minuter, längre om han får sova i famnen och vaggas när han börjar vakna till.
Sen fortsatte han sin dagssömn då vi var på höstmarknaden med att sova igen i 1,5h. Allt ljud och att vagnen var i rörelse hela tiden var tydligen toppen för sömn!
 
Att kvällen sen avslutades med att han för första gången somnade i egen säng vågar man ju knappt nämna! Nu gäller det att fortsätta söva honom i vagnen och sängen, istället för att somna i famnen, där han hittills alltid somnat då han fått mat. Gissar på att vi får ställa in oss på en hel del gråt, men förhoppningsvis är det en kort period.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela