ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Längtar till julen

Publicerad 2013-09-27 07:49:56 i Allmänt, Högtider,

Blev plötsligt kallt natten till igår, -1,9grader hade vi vid sju då jag och lillen steg upp. Kan ju konstatera att gården ser ganska tråkig ut nu med svarta dahlior och tomater, men vi fick ju i alla fall njuta av dem länge:) Frosten och det kalla vädret (och det att jag på tisdagen konstaterade att det var 3månader kvar till julafton) gjorde att jag började längta till julen.
 
När lillen sov i vagnen på kvällen kröp jag ihop i nya fåtöljen och plockade fram Julkokboken, läste olika recept, såg på mysiga bilder och drömde mig bort. Har några olika julgodis som jag ska testa på och så en tårta med glöggtäcke som jag tnker göra till kaffet på julafton. Vi är inte helt på det klara med var vi ska fira julen, vet bara att vi i år ska fira julafton med mamma och Fia, så vi är där som de är:) Juldagen ska vi försöka att alltid är en mysdag för familjen då vi går runt i pyjamas, leker, spelar, pusslar, läser, eldar i brasan och njuter av att bara vara. Tror det är bra för lillen att få varva ner en dag efter julafton med allt vad den innebär, innan vi igen träffar andra släktingar på julannandagen.
 
Började också fundera på årets julklappar. Vill helst ha dem under kontroll då jag börjar jobba i december, för jag gissar på att det snabbt blir långa och många dagar, så jag vill kunna vara med lillen till 100% min lediga tid. Lillen ska jag försöka hålla mig till att bara köpa något paket till julafton och sen istället köpa det han behöver efter julen. Har på känn att han ändå får en hög med julklappar (jag fick 50st min första jul och något säger mig att släkten inte kommer hålla igen nu heller...:P) och inte intresserar paketen ju ännu i år. Pappren och banden däremot kommer vara super, tror jag:)
 
Längtar så mycket efter att få fira jul med min lilla familj. Alla mysiga ljus i fönstrena, värme, kryddor (tror det blir chaite idag för att få njuta av kryddorna:) ), pyntat, glada människor, tid med släkten mm. Så snabbt som dessa 3månader med lillen har gått så har snart tre till försvunnit iväg och julen är här och över.
 
 
Julen-07 var Egon ett halvt år och när presenterna var öppnade slocknade han under granen.
Kanske det blir lillens uppgift i år? <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela