ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Fredagen den trettonde och mera tårtor

Publicerad 2013-09-13 09:21:49 i Allmänt,

Idag, fredagen den trettonde, ska vi transportera 5st tårtor och 9-10st buketter till prästgården. Hoppas på att allting kommer fram helt:)
 
Tobias har aktivitetsdag (de har ju sååå stillasittande jobb på plantskolan, så det är nog tur att de får en dag att röra på sig) från jobbet, så han ska klättra på vägg, paddla och testa på curling. Positiva med det är att han var hemma längre, så jag hann vispa ihop två omgångar italiensk maräng till tårtorna. De två tårtorna som jag har hemma i kylskåpet är nu täckta med maräng, så bara kvar att sätta dekorationer på dem imorgon.
 
Vid 1 kommer Fia och söker mig och lillen och så ska vi hem till dem och fortsätta med marängvispandet. Målet är att alla tårtor är färdiga när Tobias kommer hem vid fem, så får vi börja transportera saker till prästgården, köpa lite mera som vi behöver, tömma famos kastrullskåp, duka och fixa klart så mycket vi kan. Mamma och Fia har lovat att ta hand om lillen en stund, känns som ett passligt tillfället att se hur han trivs med dem som barnvakter i 1-1,5timmar då vi kan vara där på några minuter om det blir riktigt ledsamt.
 
Nu har lillen precis somnat i min famn, så ska försöka få över honom i vagnen och börja röja i köket. Är lite klibbigt där jag stod och vispade, då det flög runt smält socker. Sen borde jag plocka lite dahlior för att göra de sista buketterna. Som tur är det en massa roliga sysslor att göra nu, så känns inte stressigt fast det är mycket att få klart:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela