ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Barnmat

Publicerad 2013-09-25 10:17:06 i Baby, Mat,

Trots att det är en månad kvar tills lillen ska börja äta så där sakta har jag redan nu fixat lite smakportioner till frysen. Har tänkt göra små mängder av några olika smaker nu, så kan vi se vad som går hem. Tror att lillen kommer tycka om att äta, för han är så intresserad när jag eller Tobias sätter något in i munnen. Han följer noggrant me skeden/gaffeln och blir helt fokuserad på det:)
 
Hittills finns det äppelmos och mosad morot i frysen. Några andra smaker jag tänker koka ihop är potatis, potatis-majs, potatis-ärter, potatis-broccoli, batat och broccoli. Banan och avocado kan man ju mosa direkt i skålen, så det kommer han också få smaka ganska snabbt. Mango kommer jag att köpa färdig på burk, för den älskar jag själv, så kan hjälpa honom tömma burkarna:P
 
 
Äppelmos har jag både i små paket att ta som smakportioner i början
och i burkar som är menade att användas lite senare på gröten.
 
 
Morot (och de andra smakerna jag ska göra) fryser jag in i iskubsfack och flyttar sen över i minigrip-påsar.
Då är det lätt att börja med en kub och sen när magen vant sig sakta öka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela