ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

3 månader

Publicerad 2013-09-25 09:16:23 i Baby,

Om fem minuter är det tre månader sedan vi fick träffa vår lille pojke för första gången. Han växer och utvecklas hela tiden. Att vara lillens mamma är det roligaste, mest spännande, mest oroande, härligaste... Ja, mest allting på alla sätt. Älskar vårt nya liv som tre!
 
Hur ser våra dagar ut då? Ungefär så här brukar ett dygn en vardag vara:
 
00-02 Någon gång här emellan äter lillen
03.30-06 Dags för nästa måltid
06-08 Vi stiger upp, morgontvätt och kläder på.
Efter det här varierar det mycket, beroende på när han ätit senast och hur han sovit under natten.
08-18 Brukar blir pass på 3-4 timmar där det ingår lek, mys i famnen, utomhusvistelser, mat och sömn (allt från 10min-1,5h är vanligt som sovpass).
17.30-19.30 Ofta sover han i vagnen 30-60minuter någon gång i detta intervall
19-20 Innan klockan är åtta brukar vi försöka få kvällstvätten gjord. Två kvällar i veckan blir det bad, något som uppskattas mycket:) Efter tvätten blir det sista måltiden i mammas och pappas säng och sen över i egen säng och sova.
 
Lillen har blivit mera självständig den senaste tiden. Han är trygg att leka för sig själv i babygymmet medan jag lagar mat och liknande. Upp till 20minuter kan han leka nöjt, prata med figurerna och sprattla på, bara jag med jämna mellanrum visar mig och pratar lite med honom. Sittern är inte så rolig längre, bara om vi ställer den på golvet i vardagsrummet under Tobias klocka med pendel. Den är spännande att se på! Utomhus kan sittern också fungera bra, där finns ju så mycket spännande att se:) Men bästa platsen är nog ändå någons famn! Att få stå och titta runt sig är bäst, enligt lillen. Han har börjat tycka om att få gå mot spännande saker, med hjälp av mammas eller pappas händer under sina armar. Märks tydligt att han vill upptäcka sin omvärld i snabbare takt nu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela