ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Småbarnslivet enligt mig

Publicerad 2013-10-17 14:00:06 i Baby,

  • Telefonen ringer 19.30 "Vem f*n ringer så här sent" är första tanken
  • En lyxig middag på tu man hand  =  att båda får äta samtidigt, utan baby i famnen (att man sen slänger in maten i munnen med ljusets hastighet är en liten detalj i sammanhanget!)
  • Ett leende från lillen kan få en att glömma allt jobbigt
  • Egentid är att åka till butiken på egen hand eller ta en 5minuters dusch, men det är ju bara det som behövs:)
  • Att någon så liten kan göra en så osäker, "Varför vill han inte sova?" "Varför äter han inte?" "Har han ont någonstans?" "Gör jag något fel?" "Hjälper jag han att utvecklas på rätt sätt?"...
  • Varje ny sak lillen lär sig är förstasidesnyhet som hela världen behöver veta ( Till exempel lärde han sig igår att "prutta med munnen"/leka bil, bara så alla vet ;) )
  • En sen vardagskväll = jag släcker lampan 20.50, så att jag troligtvis sover vid 21. Då har Tobias och lillen redan sovit i ungefär 30minuter.
  • Prioriteringarna hemma ändras lite. Rena kläder och ett städat kök är fortfarande viktigt, men lite högar med saker i hörnen är inte något större problem.
  • Barnvagnspromenader är så mycket roligare än att gå ut på egen hand. Även om lillen sover största delen av tiden så känns det ändå som om jag har sällskap:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela