ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

It's Friday:)

Publicerad 2013-10-11 09:03:27 i Allmänt,

Vad ska vi göra denna soliga fredag då? En lång promenad sku ju passa bra, så att vi får andas frisk höstluft. Tror vi ska se om vi får moster och hundarna medlockade som sällskap:)
 
Annars står det jobb, vedklyvning, besök och bastu på veckoslutets program. Imorgon ska jag försöka släpa mig upp ur sängen vid 6 och ta mig till jobbet. Är lillen orolig inatt igen så får Tobias ta ansvaret någon timme, så att jag får lite sammanhängande sömn. Om det går, för inatt har det bara varit amning som gäller när han vaknar till...
 
Stora projektet är vedklyvningen. Fafa hämtar hit vedklyven någon gång idag och så borde vi hitta på hur vi bygger taket att ha veden under. Lillens farmor kommer hit en stund på lördagen och gammelmormor på söndagen, så då kan jag och Tobias båda jobba med veden medan de umgås med lillen. Vi har ju två björkar och en tall att få till klabbar, så har på känn att det här blir ett lite längre projekt än två dagar, men vi får se:) Lördagen tänker vi avsluta med bastu hos mommo och moster. Jag har inte badat bastu ordentligt på ett år, eftersom jag blev yr av värmen under graviditeten, så kommer bli skönt att njuta av värmen igen!
 
Nu ska jag lägga lillen i vagnen och hoppas på att han sover gott en stund. Själv ska jag plocka lite och fundera ut veckoslutets mat. Blir att plocka fram någon kokbok, för det enda som mitt huvud säger att sku vara gott är choklad. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela