ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Höstrusk

Publicerad 2013-10-23 10:02:49 i Allmänt,

Idag har vi riktigt grått höstväder, så jag och lillen myser inne. Stackarns Tobias är ute på något fält och gräver upp träd, gissar på att det är ganska blött och lerigt...
 
Igår var vi iväg på en 70minuters skogspromenad med Fia och hundarna och lillen sov hela tiden. Efter det hade vi en glad pojke som busade på i gymmet sitt lite. Tur att vi gick ordentligt med frisk luft, för idag kommer det nog inte att bli många minuter utomhus! Istället eldar vi en rejäl brasa och lite senare ska jag fixa i ordening en lammstek. De hade både får och lamm billigt i butiken igår, så vi köpte hem en stek av var sort. God mat nu när höstrusket är här.
 
Annars så ska jag iväg till jobbet en liten stund idag. Måst få lite uppgifter för att fylla i ett papper, så borde gå ganska snabbt! Förutom det tror jag vi ska försöka ta oss till Rautia och köpa hem lite saker som vi behöver, så att vi kan ta tag i några mindre projekt här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela