ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Buu för vintertid!

Publicerad 2013-10-31 06:08:17 i Allmänt, Baby,

Tidigare har jag tyckt om bytena mellan sommar- och vinter-/normaltid. När sommartiden kommer får man ju sova en timme mindre, men istället är det ju ett tecken på att sommren snart är här. Sen när vintertiden startar får vi ju sova längre, eller ta en lång morgon. Men, nu kan jag förstå varför människor inte gillar dessa byten, de har småbarn!
 
Lycka till med att förklara att "Nej, klockan har ändrat, så det är först dags att sova om en timme" åt någon liten! Just nu tar vi natt kl 18 och morgonbuset börjar runt 4.... Måst på något vis försöka justera lillens dygn lite, natt 19-5 skulle redan vara så mycket bättre än det här! Hur vi ska få justeringen gjord är ju sen en annan fråga, kan ju inte precis "tvinga" honom vara vaken när han är trött. Tror det blir att sakta försöka skjuta framåt dagsvilorna med några minuter varje dag, så kanske nattsömnen också flyttas så där sakta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela