ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Vilosöndag

Publicerad 2013-11-17 10:15:18 i Allmänt,

Idag har vi en vilodag här i frontmannahuset. Vi har gosat och busat med lillen, ätit morgonmål i lugn och ro, spelat en omgång yatzy medan lillen sov, pratat om dittan och dattan.. Nu ska jag ta itu med att få in söndagssteken i ugnen och Tobias plockade fram ett block och kritor och tänker rita lite. I eftermiddag ska vi fara till mamma och Fia några timmar, så att vi får lite tvättat och ta en dusch.
 
Jag fick golvet målat igår innan kalaset, så nu får det torka några dagar och så målar jag ett andra varv. Ska bli så skönt när allting är klart! Kalaset igår var roligt. Fick se på lilla gumman på 1månad, äldre flickan kramade på lillen och födelsedagsbarnet tyckte lillen dreglade mycket. Var roligt att sitta, skvallra och prata barn, chili, bakning... Och så äta gott! Taco-smörgåstårta och en jättegod chokladtårta:) Nami!
 
Men nu ska köttet kryddas och in i ugnen. Gäller att hitta på vad vi ska ha till också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela