ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Lördag

Publicerad 2013-11-09 15:30:05 i Allmänt,

Ja, snart är denna lördag förbi. Dagarna bara flyger iväg!
 
Vi har varit lite tröga i starten med att komma ner i badrummet idag, Tobias gick först ner för en kvart sen eller så. Istället har vi sett på The Big Bang Theory, lyssnat på julmusik, planerat badrummets "inredning" och ätit frukt dippat i choklad:)
 
Lillen sov i 1,5h, så nu är han pigg och glad och håller mig sällskap. Vi ska reda uppi köket, byta ljus i ljuskronan och fixa lite småplock medan Tobias slipar ojämnheter från förra veckans spacklande. Sen sku han väl ännu jämna något på golvet. Om det inte tar allt för länge så tänker jag dra på mig arbetskläderna och börja måla lite ännu ikväll.
 
Vi har nu tre veckor på oss om vi ska klara vår deadline på badrummet, så planen är att få allting jmnt och väggarna målade detta veckoslut. Nästa veckoslut skulle det sen vara dags att måla golvet (så då blir vi utan badrum i lite över en vecka igen...) och sen återstår det att få upp hängare, fixa en skiva och städa rent. En bänk ska vi också fixa dit, men den behöver vi inte ha innan december är här.
 
 
Efterrätt & lördagsgodis:)
Vit och mörk choklad, äppel, ananas, päron, satsuma och banan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela