ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Ångest?

Publicerad 2013-11-15 11:41:00 i Allmänt,

Jag drömde inatt att lillen sov med mig i vår säng och plötsligt vaknade jag och såg honom krypa omkring. När jag vaknade efter drömmen var jag tvungen att sträcka handen över till lillens säng och känna att han faktiskt låg stilla:P
 
Tror jag är lite stressad över att det händer så mycket nytt hela tiden och lillen växer upp... Tycker det var i förra veckan han föddes och nu är, som någon uttryckte det, "Tamagotchi-tiden" helt klart över. (Tamagotchi-tiden= äta, sova, byta blöja, kanske umgås lite, äta, sova, äta, sova, byta blöja, äta...).
 
Ännu mera stressad blir jag när jag tänker på att jag om 2,5veckor ska tillbaka på jobb, på heltid! Kommer vara borta från lillen ungefär 9h/dag, 5-6dagar/vecka fram till jul. Han kommer ju hinna lära sig en massa nytt som jag missar, vi kommer inte kunna gosa dagarna långa (men mina lediga dagar däremot kommer vara heliga, då ska inget få störa vårt umgänge!), amningen kommer troligtvis falla bort helt... Samtidgt förstår jag ju att det säkert är såhär som Tobias har kännt hela tiden och det är ju jätteviktigt att lillen får umgås mycket med pappa sin också!
 
Kommer vara en stor omställning för oss alla tre. Lillen och jag kommer bara hinna umgås ungefär 1h på morgonen och 2-3 på kvällen, jämfört med att vi är tillsammans nästan dygnet runt just nu. Tobias får i sin tur testa på hur det är att hoppa mellan hushållssysslorna och att umgås med lillen, hur dagarna känns efter att ha sovit som mest 1h i sträck under natten, hur frustrerad man blir en dag då inget är bra och roligt... Men också hur allt det roliga med lillen gör att man glömmer det tunga, hur man någonstans ifrån (ett busigt leende, ett skratt) hittar energin efter en (eller fyra) dålig natt. Och jag vet ju att jag kommer ha det roligt på jobbet, få göra sådant jag älskar och träffa massa olika människor.
 
Nåja, nog med jobbiga tankar nu och njuta av dessa 2,5veckor och så vet vi att efter jul kommer jag inte jobba lika mycket, så vi har lite mera tid tillsammans, alla tre. Lite längre fram, när vi har mina tider lite noggrannare, kommer vi troligtvis planera in någon/några mindre utflykter. Gäller att utnyttja de första veckorna i januari, för sen är det tillbaka till vardagen med bara en gemensam ledig dag i veckan och då åker man inte så långt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela