ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

And we´re back on track!

Publicerad 2013-11-22 11:57:22 i Allmänt, Baby,

Den här veckan har mat inte varit roligt alls dagtid, enligt lillen. Varken ersättning eller puré har sjunkit ordentligt mellan 8 och 19. (Kvällsflaskan har sen istället varit närmare 200ml istället för 150ml som vanligt). Men idag är matintresset tillbaka! Dagens lunch blev 2,5msk batat-zuccinipuré, 1,5msk persika-bananpuré och 60ml ersättning att dricka till det. Perfekt!
 
När jag är inne på mat kan jag också säga att lillen gillar sin matstol mycket! Har fick testa den kanske 2x5min igår och idag åt han lunchen sittandes i den (10min). Har förstått att det är ok att barnet sitter korta stunder i matstol från att de kan hålla huvudet och nacken stadigt utan stöd, kan sitta med rak rygg och klarar att sitta en kort stund utan stöd.Check på alla för lillen, så med en handduk som extra stöd(babydelen är gjord att kunna användas upp till 3års ålder, så den är ganska stor ännu) får han nu sitta där någon gång unger dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela