ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Rådgivningsbesök + läkare v34+4

Publicerad 2013-05-02 13:14:08 i Allmänt,

Nu är vi hemma från besök på rådgivningen igen en gång! Båda mår i toppen:) Magen växer som den ska, lill*ns hjärta tickar på i fin takt och ännu har huvudet inte sjunkit helt ner. Själv har jag lyckats gå upp 1,8kg på 10dagar, men det skyller jag på vappens munkar:P Rådgivningssköterskan tyckte inte att det var något farligt med den plötsliga uppgången, eftersom jag i övrigt mår bra. Av läkaren blev rekommendationerna bara att försöka komma ut på promenader ofta och dricka mycket vatten, ifall jag har vätska lagrat i kroppen. Och så inte äta för mycket socker förstås. Råden för dagen var att njuta av den fina våren och passa på att vara mycket ute nu när jag blir ledig, samt att packa BB väskan, ifall vi snabbt måst åka iväg. Njuta av det fina vädret tänker jag börja med nu, i form av en kort promenad och sen lite pysslande på gården, men BB-väskan får nog i alla fall vänta till nästa vecka! Nu börjar det föresten bli riktigt tätt mellan besöken, eftersom jag ska tillbaka till rådgivningen igen nästa tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela