ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Rabarbervispgröt

Publicerad 2013-05-07 14:15:32 i Allmänt,

...en säker väg till halsbränna, men såå gott så jag står ut med lite brännande!
 
Kokade en stor sats (typ 2liter) rabarbervispgröt igår, så jag och Tobias har som mellanmål nu i veckan. Perfekt vår-mellanmål med ett glas kall mjölk till:) Men nog märker jag ju att halsbrännan inte tycker om det sura riktigt. Men så länge det inte är värre än lite brännande kommer jag att njuta av vispgröten. Den gång jag måste ta Rennie för att stilla brännandet blir sista gången jag äter rabarber innan lill*n är född. Onödigt att plåga kroppen allt för mycket!
 
Nu väntar jag i alla fall på att Tobias ska komma hem, så ska vi lassa på tallkvistarna på släpvagnen. Kanske jag ännu sen orkar kämpa några minuter mot rosenhallonen. Påbörjade återerövringen av gården från dem igår och fortsatte lite nu på eftermiddagen, men det är ganska tungt, så tyckte det är lika bra att spara krafterna till att lassa kvistar och sen se om jag ännu ork/vill fortsätta. Men snart är 2kvm återerövrade!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela