ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Lill*ns rörelser

Publicerad 2013-05-03 06:59:39 i Baby,

Igår hos läkaren fick jag höra att jag ska känna av lill*n i sammanlagt en timme/dygn, vilket jag nog gör med råga flesta dagarna! På 1maj var det en trött liten baby under natten och morgonen, så då fick jag till och med väcka honom/henne med ett stort glas kallt vatten. Mot eftermiddagen blev det nog sen vanligt liv i magen igen, men orolig blir man ju nog varje gång lill*n är stilla lite för länge.
 
Nåja, det jag egentligen sku berätta var att lill*n helt klart missförstod läkarens uttalande om 1h rörelser/dag. Lite före 8 på kvällen när jag satt i soffan började han/hon böka på och fortsatte med det medan jag fixade mig i ordning för natten och ännu när jag lagt mig i sängen bökades det på riktigt rejält och hicka hann vi också med. Efter ungefär 40 superaktiva minuter vände jag mig på sida, för då brukar det lugna sig, men inte denna gång. Tror jag låg runt 15minuter ännu innan han/hon slutligen somnade, så blev ju liksom ett sammanhängande pass på 1timme, förutom allt bökande under dagen:P  Och idag har morgonen börjat i samma stil med en massa bök och stök, så nog verkar vi få en pigg liten busunge i alla fall:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela