ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Förberedelser

Publicerad 2013-05-03 17:44:00 i Baby,

Bestämde ganska tidigt att allt pysslande, tvättande, ordnande, bäddande mm. inför lill*ns ankomst sku vänta tills jag blir mammaledig. Gissade på att tiden kommer bli lång och att det kan vara bra att ha mycket roligt program framför sig. Nu är det då sista dagen som jag inte är mammaledig, även om jag är hemma och ledig. Så från och med nästa vecka ska jag börja fixa här hemma.
 
Tjuvstartade nog lite idag med att sortera alla kläder i storlek 50-62 enligt tvätttemperatur, vända avigt och liknande. Kan ju nog konstatera att jag har en del att tvätta de närmaste veckorna!
 
Badkaret till vänster är 70x43cm, så ni kan se att vi har en hel del kläder!
 
Förutom kläderna finns det sen ännu en låda med blöjtyger/allt-i-ett-blöjor, handdukar, hakklappar och liknande +  en stor kass med lakan, badhanddukar och annat smått och gott som ska tvättas. Men om jag tvättar en maskin per solig dag så borde jag väl förhoppningsvis vara klar innan juni är här:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela