ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Finska Rivieran

Publicerad 2013-05-08 07:02:41 i Allmänt,

Om en timme ska jag hoppa i bilen och köra till Tobias jobb. Han hade lyckats åka iväg utan sin ryggsäck med mat, vatten mm. idag, så lovade att föra dit den då jag har bil till mitt förfogande. Sen blir det att ta kringelkrokvägar till Finlands Riviera, aka. Ekenäs. Där ska jag via några butiker och sen hem till Linda & co för bus och babbel. Deras gård är alltid supervarm, så blir att ta på sommarkläder tror jag:) Blir bjuden på lunch där, tacogryta och till efterrätt persikapaj hörde jag rykten om, nami!
 
På vägen hem ska jag via och spänna ringarna på bilen och sen när Tobias kommer hem åker vi iväg till sopstationen med tallkvistar. Sen blir det att lasta på lekstugans delar och resten av tallkvistarna för en andra runda. Tur så har vi nära att föra allting!:) Ikväll borde jag också kolla att jag har kläder till morgondagens konfirmation. Framförallt gäller det att hitta mitt enda par med strumpbyxor för gravida! Och kolla vilka klackskor som passar:) Synd bara att det är lovat regn, kanske blir att ta bytesskor med att ha inne?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela