ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

16 dagar kvar

Publicerad 2013-05-24 17:57:33 i Allmänt, Baby,

Alltså, 16 dagar kvar till beräknat datum! När har det hänt? Och om jag räknar med full "övertid" på 14 dagar så är det ändå bara 30 dagar tills vår baby är här! Sjukt vad tiden går snabbt!
 
BB-väskan är i princip färdigpackad och de kläder jag har tänkt mig att ta med till lill*n ligger på skötbordet. Har plockat fram 50:or och 56:or. Tänker som så att fram till beräknat datum kommer de två storlekarna med, går jag över byter jag ut 50:orna till 60:or istället. Vagga och vagn är bäddade, blöjor finns det hemma, kameran är laddad (men inte packad, hoppas på att komma ihåg att få med den i alla fall!), ja, tror faktist det mesta börjar vara klart? Förutom att jag inte ännu har kommit iväg och köpa amningsbh, men kanske nästa vecka:P
 
Frysen har jag börjat fylla med färdig mat tills vi kommer hem hela familjen. Igår kokade jag en mega-sats med maletkött sås och i söndag har jag planer på att laga chili con carn, båda lätta att bara tina i micron medan pasta/ris kokar. I nästa vecka tror jag vi ska ha kycklingsås på menyn, så får vi ännu en sås till frysen. Rabarberkaka har jag också satt i frysen och imorgon planerar jag att baka bulla, så finns det lite snabbenergi i form av sött också:)
 
Nu tycker i alla fall både jag och Tobias att babyn sku kunna börja komma. Båda väntar vi så på att få träffa vår lilla pojke/flicka och äntligen se vad det är för krabat som hyrt in sig i min mage! För egen del väntar jag också på att kunna röra mig utan att vara rädd för en spark som gör att jag tappar andan, kunna sova hur jag vill och inte vara tvungen att bara ligga på sida, kunna äta vad jag vill utan halsbränna och annat smått och gott som nu är lite begränsat...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela