ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

10...9...8...7...6...5...4...

Publicerad 2013-05-13 08:31:20 i Baby,

Förutom morsdagsfirande igår gick vi också in i en ny graviditetsvecka. Fyra veckor kvar till beräknat och nu räknas babyn vara fullgången :) Börjar verkligen kännas att det är en ganska stor baby som bökar om inne i magen, tar ibland riktigt sjukt när han/hon buffar åt något håll.
 
  • Vikten beräknas nu ligga på lite under 3kg
  • Längden är ungefär 48,5cm
Själv märker jag att kroppen har samlat på sig vätska de sensate dagarna, bland annat förlovningsringen börjar vara lite spänd. Blir att dricka lite extra vatten de närmaste dagarna, så att kroppen kanske vågar släppa ifrån sig det som den nu sparar på. Någon kopp grönt te och lite färsk ananas kanske också sku hjälpa på traven?
 
Halsbrännan har igen lugnat sig och jag har snart klarat en vecka utan Rennie, troligtvis tack vare att babyn sakta men säkert sjunker och ger lite mera utrymme åt magsäcken igen. Revbenen har också fått vara mycket mera i fred den senaste veckan, så nu är det egentligen bara fogarna som gör sig påminda dagligen. Men varmt bad hos mommo och varm vetekudde gör fortfarande underverk!
 
Har börjat känna av lite förvärkar/sammandragningar, men inte så att de på något sätt sku göra ont. Mest är de bara irriterande, då jag oftast märker av dem när jag lägger mig för att sova/vila. Att vila har annars blivit viktigare nu känner jag. Ibland räcker det med att ligga en stund och till exempel se på en serie, men andra gånger är det en tupplur som gäller. Tur så har jag mycket tid för mig själv nu :)
 
Badboll :) Morsdagsklänningen var duktig på att framhäva magen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela