ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

10 dagar

Publicerad 2013-05-30 09:43:08 i Baby,

Jepp, 270 av 280 dagar har gått! Känns som en halv evighet sen pluset! Samtidigt känns det som en ganska kort graviditet, eftersom det var så mycket jobbigt de första 15veckorna, så vi var säkra på att det inte kommer gå vägen... Först vid jul vågade vi börja hoppas på att verkligen bli föräldrar nu i juni och då hade ju 40% av graviditeten redan gått.
 
Men nu sitter vi i alla fall här, med en massa baby-kläder, blöjor, barnvagn, vagga, bilstol och bara håller tummarna att vi snart får träffa vår lilla baby! I nedre våningen kan man ännu inte se spår av någon baby (så länge jag inte sitter i soffan med magen i vädret:P), men så fort man kommer upp är det babysaker i mängder! Och mera kommer det att bli:P Nu börjar det också kännas som om det är dags att plocka saker på sina platser, så ikväll ska vi ta itu med projektet att få in barnstolen i bilen och så ska jag försöka hitta plats åt resten av dahliorna på gården, så att barnvagnen ryms ner i verandan.
 
Hopplock av bilder på magen.
I januari och ännu i februari var det svårt att se lilla kulan om jag inte låg rak på rygg.
I mars började det sakta bukta ut, men nnu dolde alla lösare kläder magen.
I april började det bli svårt att missa kulan. Vid det här laget bodde jag i klänningar, leggings, mjukiskläder.
Och så maj. En riktig boll har det hunnit bli!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela