ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Räkna, fundera och räkna om

Publicerad 2013-03-22 08:17:01 i Allmänt,

Har lite planeringsmorgon här hemma. Vill ändå inte börja ute på gården innan solen har börjat värma lite i alla fall, så passligt att planera ekonomin lite! Lite svårt att planera är det ju ännu, då jag inte är riktigt säker på hur stor mammaledighetspeng och föräldraledighetspeng jag kommer att få och när den betalas i månaden, men men...
 
Kan i alla fall konstatera att vi har alla stora, extra utgifter från mitten av mars till slutet av oktober. Har passat bra hittills då jag har jobbat mycket på somrarna:) Och så kan vi konstatera att vi har baby-shopping för c.160€ i IKEA någon gång i april och sen ännu c.100€  till babyshopping under våren. Men sen borde vi ha det vi behöver i babyväg och ett litet startförråd med blöjor, krämer, olja, servetter mm.
 
Medan jag räknar vad för pengar vi kommer göra av med det närmaste halvåret håller Tobias på att rita upp grafer över vår el-, vatten- och oljeförbrukning sen vi flyttade hit. Ganska intressant att se hur mycket det har gått åt dessa 10,5 månader!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela